D754824a4712134aea69320b8eff2f5dc9a4d1fe

מהי גישתו של ד"ר פרידמן לגבי טיפול ביבלות?

להצלחת הטיפול  ביבלות יש להביא בחשבון מספר נקודות:

• אבחון מדויק של סוגי היבלות על תת-סוגו
  • גורמים מזרזים
  • נסיבות רפואיות אחרות
  • טיפולים מקומיים בקרמים
  • טיפולים בעזרת מיכשור

אבחון מדויק של סוגי היבלות על תת-סוגו

laser-wart-treatment

פעמים רבות מטופלים נוטים להאמין כי הנם סובלים מיבלות אך למעשה הם סובלים מתופעות רפואיות אחרות אשר רק נראות כמו יבלות, לדוגמה: Seborrhoic Keratosis, Corns ואפילו סרטן העור. במקרים אלו נדרשים טיפולים אחרים.

כדי למצוא את הטיפול המתאים, ראשית יש להגיע לאבחנה רפואית מדויקת.

גורמים מזרזים

לפני תחילת טיפול רפואי כלשהו, ד"ר פרידמן מאמין שיש לזהות ולנטרל כל פעולה התורמת או גורמת ליבלות. יש לוודא האם:

• המטופל נוגע ביבלת?
  • המטופל נמצא במגע תמידי עם מישהו הנגוע ביבלות?

נסיבות רפואיות אחרות

במידה ויש היסטוריה של סכרת אצל המטופל/ת, יש לבחון את המצב ולבחור את הטיפול בהתאם.

טיפולים מקומיים בקרמים

ברוב המקרים בהם סובלים מטופלים מיבלות, מומלץ להתחיל בטיפול מקומי באמצעות מריחת משחה או שתי משחות, עטיפת המקום עם סרט דביק, השריה וקילוף למשך 4 עד 8 שבועות. פעמים רבות, אם מתמידים במשטר המריחות, ניתן להגיע לתוצאות רצויות בעזרת משחות בלבד.

טיפולים בעזרת מכשור

בעבר השתמשו בלייזר מסוג C02 כדי לטפל ביבלות. לרוב היבלות היו חוזרות, הופיעו צלקות בעקבות הטיפול וזמן ההחלמה היה ארוך. כתוצאה מכך, רופאים רבים החלו לטפל ביבלות בעזרת מכשיר וסקולרי כלשהו. הטיפול במכשיר זה הוא עדין ורגיש והוא מאפשר לטפל באזורים שמסביב ליבלות, מה שמגדיל את הסיכוי למנוע את חזרתן. זמן ההחלמה הוא קצר יותר והסיכוי להופעת צלקות נמוך בהרבה. רוב המטופלים זקוקים ל 2 עד 3 טיפולים. במקרים מסוימים טיפול אחד מספיק להעלמת היבלת ובמקרים מסוימים נדרשים 4 עד 5 טיפולים. ישנם מקרים נדירים בלבד בהם טיפול זה אינו מצליח.

כיצד ד"ר פרידמן ניגש למטופלים הסובלים מיבלות?

כל מטופל הסובל מיבלות הוא שונה ויש לטפל בו בצורה ייחודית. ד"ר פרידמן יאבחן את המקרה הספציפי של המטופל ויבנה תוכנית טיפולים שתתאים במיוחד לו.