הסרת צלקות אַקְנֶה

צלקות אַקְנֶה, נגרמות כתוצאה משילוב של גורמים גנטיים, הורמונאליים, תזונתיים וסביבתיים; התפרצות של פצעוני אקנה עשויה להופיע על פני העור באורח קל, בינוני או במקרים קשים יותר נוצרת פריחה על פני הפנים והגוף כולו. כל סוגי האקנה עשויים לגרום להצטלקות העור, אבל בדרך כלל, הסוג החמור ביותר של אקנה (Severe Acne) הוא אשר גורם להיווצרותן של מורסות – ציסטות מכאיבות או בליטות קשות אשר נוצרות מתחת לשכבת העור – ועשויים להשאיר אחריהם סימנים או צלקות רציניות על גבי העור.

ישנם שלוש סוגים של צלקות אקנה:

• Ice Pick Scars– חורים קטנים ועמוקים על פני העור בדומה לניקוב העור על ידי חפץ חד.
  •  Rolling Scars –  צלקות לא אחידות ושונות בסוגן "המתגלגלות" על פני העור ויוצרות חוסר אחידות; נוצרות ברקמות מתחת לשכבת העור העליונה.
  • Boxcar Scars – שקעים עגולים או אליפטיים, או הופעה של מכתשים על גבי העור.

קיימים סוגים שונים ומגוונים של טיפול באמצעות לייזר אשר יכולים לצמצם את מראן של צלקות האקנה על ידי טיפול ממוקד ברקמה הפגועה. טיפולים אחדים יעוררו את צמיחתו של הקולגן בעוד טיפולים אחרים יתמקדו בהפחתת ההשפעה הדלקתית כדי להפחית את מראה הפגמים. הטיפול המדויק יותאם כמובן למצב העור של כל מטופל ומטופל באופן אישי. תרפיה באמצעות לייזר (Laser therapy) הנו טיפול אפקטיבי למקרים בהם צלקות האקנה הנם במצב מתון עד בינוני עם סיכויי שיפור של עד 50 אחוזים.

הגישה הטיפולית

לד"ר פרידמן שנים רבות של ניסיון בעזרה למטופלים הסובלים מהתפרצויות של אקנה. באפשרותו להציע מגוון רחב ואפקטיבי של טיפולי לייזר אשר תוצאתם בהפחתה ניכרת של צלקות האקנה ושיפור המראה הכללי של העור. סוג הטיפול ותדירותו ישתנו ממטופל למטופל. ד"ר פרידמן יאבחן את סוג הצלקות ואת היקף הבעיה ויתפור לך תכנית טיפול בלייזר אישית אשר תשפר באופן ניכר את תחושת ההתחדשות של העור ואת הביטחון עצמי.

טיפול באקנה באמצעות לייזר (Acne Laser Treatment)

אקנה היא אחת מהתופעות הדרמטולוגית הנפוצות ביותר המשפיעה על מיליונים של בני אדם במהלך חייהם. היא מופיעה כתוצאה מגורמים גנטיים, הורמונאליים או סביבתיים. טיפול בלייזר עשוי להיות טיפול אפקטיבי ויעיל לאקנה פעילה על גבי הפנים ו/או הגב, במצב מתון ועד בינוני, אשר לא הגיבה לטיפולים קונבנציונליים יותר כגון משחות או תרופות מקומיות אחרות.

טיפול באור או בלייזר הפכו לפופולאריים מאוד למצבי אקנה עקשניים שאינם מגיבים לטיפול רגיל, בשל הקלות הכוללת, יעילותן ובשל העובדה שתופעות הלוואי הנובעות מהם הם מינימליות.

תכנית כוללת לטיפול בלייזר עשויה להקל על המטופלים בכך שהיא פונה לשורש הבעיה הגורמת להיווצרות האקנה, דהיינו, הבַּקְטֶרְיָה, פעילות מוגברת של הבלוטות, או בהתלקחות הדלקתית  הגורמת לפריחת האקנה. על ידי הפחתה של כמות הבקטריות באזור הפגוע של העור, הסימפטומים של האקנה יצומצמו באופן ניכר באותו אזור.