פסוריאזיס

ישנן מספר נקודות חשובות לטיפול נכון ומוצלח בפסוריאזיס:

אבחנה מדויקת של סוג הפסוריאזיס
גורמים משפיעים אחרים
מחלות אחרות
טיפול מקומי במשחות
טיפול בעזרת מכשירים

אבחנה מדויקת של סוג הפסוריאזיס:

לעתים קרובות, מטופלים מאמינים שיש להם פסוריאזיס, כשלמעשה קיימת אצלם תופעה שמזכירה פסוריאזיס אבל אינה כזו, ודורשת אופן טיפול שונה. דוגמאות לכך הן: אקזמה, גזזת וזאבת.

לעתים קרובות למטופלים יהיה סוג אחד של פסוריאזיס, כגון guttae ויטופלו כאילו היה להם פסוריאזיס מסוג פלאק. על-מנת להתאים סוג טיפול מתאים לחולה, אבחנה מדויקת היא הכרחית.

גורמים משפיעים:

ד"ר פרידמן רואה קודם כל את הצורך בזיהוי נכון של את הגורמים לפסוריאזיס ולמנוע אותם עוד לפני החלטה על טיפול רפואי. גורמים כגון:

האם המטופל שוטף את הפסוריאזיס שלו?
באיזה סוג של סבון המטופל משתמש?
מה המטופל עושה על מנת להקל על הגירודים?
האם המטופל נמנע מחשיפה לא בטוחה לשמש?
האם המטופל נוטל סטרואידים כלשהם?

מחלות אחרות:

האם למטופל יש מחלות אחרות הדורשות ממנו לקחת ליתיום נגד מלריה או תרופות חוסמות-ביטא?

טיפול מקומי במשחות:

רוב חולי הפסוריאזיס יקבלו המלצה לטיפול קבוע במשחות, עד שני סוגים, למריחה פעמיים ביום. אצל חולים מסוימים, טיפול במשחות ימנע מהם את הצורך בטיפול מתקדם אחר.

ברגע שהפסוריאזיס בשליטה, ד"ר פרידמן יפחית את מינון המשחות למריחה אצל המטופל על-מנת לשמר את התוצאות.

טיפול בעזרת מכשירים:

בנוסף לטיפול במשחות, ד"ר פרידמן מוסיף לשגרת הטיפולים טיפול, במכשיר פוטו-תרפיה מדויק לחלקי גוף ספציפיים.

הטיפול במכשיר הוא בדרך כלל למטופלים שאינם שבעי רצון עם תוצאות הטיפול במשחות, או למטופלים שהמחלה מתקדמת יותר אצלם ומצריכה טיפול אינטנסיבי. הטיפולים בפוטו-תרפיה מתבצעים אחת לשבוע, ולרוב המטופלים נדרשים  בין 6 ל-10 טיפולים.

היתרון בפוטו-תרפיה ממוקדת:

פוטו-תרפיה ממוקדת עדיפה על פני פוטו-תרפיה לכל הגוף, מפני שהיא מהירה ופחות מסוכנת לעור.

הפוטו-תרפיה הממוקדת בטוחה יותר משום שרק האזורים הנגועים סופגים את האנרגיה הממוקדת, מה שמאפשר למטופל לבצע פחות טיפולים.

השקפתו של ד"ר פרידמן כלפי חולי פסוריאזיס המטופלים אצלו: לכל חולה פסוריאזיס מקרה ייחודי משלו, ויקבל יחס אישי. ד"ר פרידמן ייבנה תכנית טיפולים ספציפית ונוחה למטופל.