בדיקה לאיתור סרטן העור

בלניות נא להזין את הסיסמה שלך

סרטן העור, אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם, ניתן לריפוי ברוב המקרים כאשר מזהים אותו מוקדם. ישנם גורמים רבים לסרטן העור; מרבית המקרים נגרמים בשל חשיפה מוגזמת לאור השמש או שיזוף. המונחים "מלנומה" ו-"שאינו מלנומה" משמשים לתיאור סוגים אלה של סרטן העור.

סרטן העור שאינו מלנומה כוללים קרנת אקטינית (AK) קרצינומה של התאים הבזליים (BCC), ו קרצינומה של תאי קשקשים (SCC).

מלנומה היא הסוג הקטלני ביותר של סרטן העור כאשר קרצינומה של התאים הבזליים (BCC), וקרצינומה של תאי קשקשים (SCC) הם הסוגים הנפוצים ביותר. אולם זיהוי מוקדם יכול לשפר את הסיכוי לריפוי. 95 אחוז מהמקרים של מלנומה שזוהתה מוקדם מטופלים בהצלחה.

מניעת סרטן העור

בדיקות עצמאיות של העור באופן קבוע ובדיקה שנתית על ידי רופא עור יעזרו לך למצוא סימנים מוקדמים של סרטן העור. אם הנך חשוף לגורמי הסיכון לסרטן עור, מומלץ לפגוש את ד"ר פרידמן לבחינה של סרטן העור פעם בשנה.
גורמי הסיכון כוללים חשיפה מוגזמת לשמש, היסטוריה משפחתית של סרטן עור, או כל מיני  שומות הדורשות מעקב מתמשך. בהתחשב בשמש החזקה בישראל, מומלץ לקבל בדיקה שנתית וכן לבצע בדיקות עצמאיות מתמשכות. הבדיקה של הרופא היא בדיקה חזותית של העור הנמשכת כ-10 דקות. אם יואבחנו ממצאים חריגים על ידי ד"ר פרידמן, הוא יויעץ לגבי הפעולות לטיפול הולם.

Can you spot skin cancer?

"Who's Got Your Back?"

Check your partner, check yourself

How to apply sunscreen

Prevent skin cancer